آشنایی با حوله یکبار مصرف

آشنایی با حوله یکبار مصرف آرایشگاهی و موارد استفاده آن

 

حوله یکبار مصرف یکی از محصولات پرکاربرد بهداشتی است که در مکان‌های مختلفی از جمله آرایشگاه، استخر، هتل، باشگاه ورزشی و بیمارستان، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این حوله ها به دلیل سهولت استفاده، عدم اشغال فضای زیاد و رعایت اصول بهداشتی بسیار متداول شده‌اند. حوله ها انواع مختلفی مثل حوله استخری، حوله سربند، حوله حمام، حوله آشپزخانه، حوله کودک و حوله آرایشگاهی دارند. در ادامه به معرفی حوله یکبار مصرف آرایشگاهی و انواع مختلف آن، می‌پردازیم.

 

حوله یکبار مصرف آرایشگاهی چیست؟

 

حوله یکبار مصرف (Disposable Towel) از وسایل شخصی پرکاربرد و بهداشتی است که پس از یکبار استفاده، دور انداخته می‌شود. این حوله ها از الیاف ویسکوز، پلی استر و یا پنبه هستند که با تکنولوژی به روز تولید و روانه بازار می‌شوند. حوله های یکبار مصرف اگرچه به ضخامت حوله‌های معمولی و پارچه‌ای نیستند اما به دلیل استفاده از الیاف باکیفیت در تولید آن‌ها؛ جذب رطوبت بالایی دارند. علاوه بر این در مواقعی که حوله‌های معمولی دردسترس نباشند، می‌توان از این محصولات به عنوان جایگزین، استفاده کرد. بیشترین کاربرد حوله های یکبار مصرف در سالن‌های آرایشگاهی است.

حتما تا به حال به آرایشگاه مراجعه کرده‌اید و می‌دانید که بعد از اصلاح و پیرایش و شست و شو اولین نیاز هر فردی خشک کردن است. متاسفانه برخی از آرایشگرها (و نه همه) اقدام به خشک کردن سر مشتریان مختلف تنها با یک حوله می‌کنند. این کار باعث انتقال آلودگی، ویروس و میکروب از فردی به فرد دیگر می‌شود. همه با این جمله که "پیشگیری بهتر از درمان است" آشنا هستیم، در این مورد هم باید بدانید ابتلا به بیماری‌های پوستی آسان، اما رهایی از آن‌ها بسیار پرهزینه و زمان‌بر است. از این رو توصیه می‌شود در چنین مکان‌هایی از حوله یکبار مصرف آرایشگاهی استفاده کنیم چرا که این محصول مشکلاتی از این دست را به آسانی حل کرده است. از مهمترین فواید استفاده از این محصول می‌توان به بهداشتی بودن و عدم انتقال میکروب و آلودگی، اشاره کرد.

 

ویژگی های حوله یکبار مصرف

 

برخلاف حوله‌های معمولی، برای تولید حوله های یکبار مصرف از هنر نمدبافی قدیمی ایرانیان الهام گرفته شده است. به این صورت که در تولید آن‌ها نخی به نخ دیگر دوخته نمی‌شود. همین ویژگی قدرت جذب رطوبت آن‌ها را به طور چشمگیری، بالا می‌برد. این حوله‌ها به صورت رولی بوده و علاوه بر مکان‌های عمومی، در منازل هم کاربرد دارند. به طور کلی از ویژگی‌های قابل توجه آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  • بهداشتی بودن
  • استفاده از فضای کمتر
  • جذب رطوبت بالا
  • تنوع رنگ

 پارچه‌های مورد استفاده در تولید انواع حوله یکبار مصرف، از نظر سطح کیفی متفاوت هستند. تولیدکنندگان فعال برای جلب رضایت مشتریان خود تلاش می‌کنند تا بتوانند بهترین پارچه‌ها را در تولید محصولات خود، به کار بگیرند. هر چقدر کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در ساخت حوله‌ها مرغوب‌تر باشد؛ می‌توان انتظار محصول باکیفیت‌تری را داشت. الیاف پنبه طبیعی و ابریشم بهترین متریال برای تولید این حوله‌ها هستند. الیاف پنبه ارگانیک علاوه بر نرمی و لطافت بی نظیری که دارند از بروز آلرژی و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کنند. استفاده از این الیاف در تولید بهترین حوله‌ها جز استانداردهای تولید داخلی محسوب می‌شود. علاوه بر الیاف ذکر شده، از الیاف دیگری مثل الیاف سیلیکونی، الیاف مصنوعی، الیاف بامبو و پشم مصنوعی جزئی از الیاف به کار برده شده در تولید این محصولات هستند. البته واضح است که حوله های یکبار مصرف آرایشگاهی که با استفاده از ابریشم تهیه شده باشند؛ به مراتب قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع خود دارند.

 

اصطلاح خاصی که برای جنس ویژه پارچه حوله یکبار مصرف به کار می‌برند، اسپانلس (Spunlace) است.

 

عمر مفید حوله های یکبار مصرف چه اندازه است؟

 

 عمر مفید حوله‌ها به طور میانگین 2 سال است. زمانی که حوله‌ خیس باشد؛ بهترین مکان برای برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌هاست، اگر تصور می‌کنید که شست شوی مداوم آن‌ها کارساز است، اشتباه می‌کنید. حال اگر این حوله‌ها در مکان‌های عمومی استفاده شوند رشد باکتری‌ها به صورت لگاریتمی افزایش می‌یابد و به همین نسبت احتمال انتقال بیماری‌های پوستی از فردی به فرد دیگر، افزایش پیدا می‌کند. با این تفاسیر تولید و استفاده از حوله یکبار مصرف به سرعت در حال رشد است و با توجه به نیازی که مصرف‌کنندگان به این محصول دارند؛ پیش بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز، سرعت تولید و استفاده از آن‌ها، بیشتر شود.

 

ابعاد استاندارد حوله های آرایشگاهی

 

حوله های یکبار مصرف در ابعاد، وزن و جنس متفاوت هستند. سایت لطیفان این حوله‌ها را با جنس ویسکوز در 4 سایز مختلف ارائه کرده است: 

  • حوله سایز 40*80 ویکسوز 50 گرمی
  • حوله سایز 40*40ویکسوز 60 گرمی
  • حوله سایز 40*80 ویکسوز 60 گرمی
  • حوله سایز 40*80 ویکسوز 80 گرمی

این حوله ها در بسته‌بندی‌های 50 عددی موجود هستند. علاوه بر این حوله ها را می توان به صورت رولی هم تهیه کرد. این محصول در قالب رول و در اندازه‌های مشخص و در ابعاد استاندارد پانج شده و قابل جداسازی می‌باشند. مشتریان عزیز می‌توانند با خرید حوله یکبار مصرف در ابعاد و اندازه‌های تعیین شده نهایت بهره‌مندی را از این محصول در اماکن اقامتی، درمانی و سالن‌های زیبایی و ماساژ و … داشته باشند.

 

چطور می توان این محصول را تهیه کرد؟

 

زمانی که نوبت به بحث خرید این محصولات می‌رسد؛ کیفیت محصول حرف اول را می‌زند. قطعا مشتری زمانی اقدام به خرید این محصول می‌کند که از کیفیت آن اطمینان کافی داشته باشد و بتواند بین حوله‌های معمولی و یکبار مصرف با اطمینان کافی، مورد دوم را انتخاب کند. برای آنکه بتوان در مشتری این اطمینان را ایجاد کرد؛ باید در درجه اول کیفیت محصول را روز به روز افزایش داد و در وهله بعدی بایستی تبلیغات مناسبی را در این زمینه، انجام داد. البته تاکید می‌کنیم که شرط اول بسیار با اهمیت‌تر است چرا که تقاضا برای یک محصول در صورتی افزایش می‌یابد که کیفیت آن بالاتر رود. درواقع فروش اول محصول، نقطه شروع یک کسب و کار است.

 

امروزه شرکت‌های تولیدی مختلفی اقدام به تولید محصولات بهداشتی یکبار مصرف می‌کنند و این محصولات را به صورت اینترنتی و حضوری و در دو نوع فله و بسته‌بندی به فروش می‌رسانند. حوله یکبار مصرف را می‌توان برای مورد خاص آرایشگاهی از سایت لطیفان خریداری کرد. از مهم‌ترین نکات حائز اهمیت در خصوص خرید انواع حوله‌ها زیبایی، لطافت و قدرت جذب آن‌هاست. در کشور ایران تولید انواع حوله‌ها با توجه به وفور الیاف طبیعی و مصنوعی در سطح گسترده‌ای انجام می‌شود. محصولات تولید شده به کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه نیز، صادر می‌شود.

 

گروه تولیدی لطیفان یکی از تولیدکنندگان مطرح حوله های یکبار مصرف آرایشگاهی است که محصولی با کیفیت قابل قبول، ارائه می‌کند. در راستای رفاه حال مصرف کنندگان شرکت های پخش عمده و نمایندگی های عرضه این محصول در سراسر کشور ایجاد شدند که حوله ارزان قیمت را با کیفیت تضمین شده به دست مشتریان خود می‌رساند. مشتریان می توانند انواع حوله ها را از طریق تولید کنندگان واقعی و یا نمایندگی‌های مجاز فروش این محصولات که به صورت آنلاین در حال فعالیت هستند، به آسانی تهیه کنند.

 

اگر نیاز شما برای تهیه این محصول مربوط به سالن‌های بزرگ آرایشی و یا هتل‌هاست؛ پیشنهاد ما به شما خرید  به صورت عمده و در تیراژ بسیار بالاست.. این کار در وقت شما صرفه جویی کرده و از نظر هزینه هم مقرون به صرفه‌تر است.

 

حوله های یکبار مصرف لطیفان با ماشین آلات بهداشتی و کمترین دخالت انسانی، برش و تا خورده و بسته‌بندی می‌شود. همین امر تضمین‌کننده بهداشتی بودن آن‌هاست تا بتوان با خیال راحت و بدون نگرانی از انتقال بیماری‌های مختلف، از آن‌ها استفاده کرد.

 

قیمت حوله های بهداشتی یکبار مصرف با توجه به جنس به کار رفته در تولید آن‌ها و همچنین میزان ضخامتی که دارند متفاوت بوده و باید با توجه به نیاز روزمره، انتخاب شوند.

 

محصولات مشابه :


حوله یکبار مصرف

حوله یکبار مصرف پزشکی

حوله یکبار مصرف 40 گرم