مواردی که وکیل ملکی در آن تجربه دارد:

دعاوی ملکی چیست ؟

وکیلی که در زمینه دعاوی ملکی متخصص می باشد را وکیل ملکی می گویند. دعاوی ملکی عنوانی برای مجموعه ای از دعاوی است که به طوری به موضوع ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان ارتباط دارد. اموال غیر منقول هم اموالی است که امکان جابجایی و نقل مکان ندارد از قبیل خانه، زمین و …

مواردی که وکیل ملکی در آن تجربه دارد:

  1. رأی دادگاه های بدوی و تجدیدنظر،
  2. رأی اصراری،
  3. نظریه های مشورتی،
  4. رأی وحدت رویه،
  5. نمونه دادخواست و معرفی دعوا،
  6. نشست های قضایی،
  7. رأی شعب دیوان عالی کشور،

وکیل مواد مخدر

وکیل طلاق


وکیل طلاق و مشاوره رایگان تهران

وکیل طلاق و مشاوره رایگان

وکیل طلاق می گوید قبل از ازدواج حتما با وکلای خانواده و طلاق مشاوره کنید

وکیل طلاق بیشترین درخواست را دربین خانواده  ها داراست. پس از اینکه طرفین برای ادامه زندگی به بن بست رسیدند نهایت کار را در جدایی و طلاق می دانند، در اینجا وکیل طلاق بر خود وظیفه می داند که با مشخص کردن راه درست قضایی و حقوقی امر طلاق، اشتباهات این تصمیم گیری را کاهش دهد.

حقوق خود را بشناسیم و به آن احترام بگذاریم.

وکیل برای مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

به علت اهمیت موضوع خرید و فروش و حمل مواد مخدر دادگاه ویژه ای به نام دادگاه انقلاب و وکیل مواد مخدر به پرونده‌های مواد مخدر رسیدگی می‌کند.

اختصاص دادگاه ویژه برای مواد مخدر به تنهایی بیانگر اهمیت و حساسیت پرونده‌های مواد مخدر می‌باشد،طبق قانون، مجازات کسانی که به امر خرید، فروش، تولید و حمل مواد مخدر اشتغال دارند.

حبس‌های طولانی مدت و یا اعدام است ،ایران از معدود کشورهایی است که برای مجرمان مواد مخدر مجازات اعدام صادر می‌کند.

با توجه به تخصصی بودن موضوع وکالت در پرونده‌های مواد مخدر تیم یا وکیل مواد مخدر به صورت انحصاری در این حوزه فعالیت دارد،به زبان ساده وکیلی که خود را وکیل مواد مخدر می‌داند، در سایر پرونده‌ها وکالت و دفاع نمی‌کند.

قضات انتخاب شده برای دادگاه انقلاب از بهترین و متخصص‌ترین قضات کشور هستند که با دقت فراوان از بین قضات برجسته انتخاب شده‌اند.در نتیجه دفاع از حقوق متهم در برابر این قضات، بسیار دشوار و پر استرس است.


تفاوت ذکر جهات تجدیدنظر یا فرجام در امور کیفری و مدنی چیست؟

اهمیت ذکر جهات تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی در دادخواست


یکی از مواردی که در ثبت دادخواست تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی از آرای صادره از دادگاه‌های حقوقی و کیفری باید رعایت کرد، ذکر جهات تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی در دادخواست تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی است.


تفاوت ذکر جهات تجدیدنظر یا فرجام در امور کیفری و مدنی چیست؟


این موضوع در دعاوی حقوقی از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا رویه عملی دادگاه‌های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به تجدیدنظرخواهی و فرجام‌خواهی از آرای کیفری بر اساس گذشت و رعایت حقوق دفاعی متهم بوده و عدم ذکر جهات تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی معمولاً باعث رد درخواست نمی‌شود.


رویه قضایی در مورد عدم ذکر جهات تجدیدنظر یا فرجام


در امور حقوقی، رویه عملی برخی از شعب دادگاه‌های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور صدور قرار رد تجدیدنظرخواهی به دلیل عدم ذکر جهات تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی در لایحه تجدیدنظرخواهی است.


در این موارد این چنین استدلال می‌شود:


با توجه به اینکه تجدیدنظرخواه یا فرجام‌خواه دعوی تجدیدنظر‌خواهی یا درخواست فرجام‌خواهی خود را مشروط به هیچ یک از جهات قانونی ننموده و نه تنها در دادخواست تجدیدنظرخواهی بلکه در مشروح لایحه اعتراضیه نیز اعتراض خویش را مشروط به جهات قانونی تجدیدنظر نکرده است و به صرف تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی کفایت می‌نماید، لذا اعتراض مطرح شده از نظر بدون جهت بودن، دارای موقعیت قانونی نبوده و غیرقابل ‌استماع (پذیرفتن) می‌شود و از آنجا که درخواست تجدیدنظر یا فرجام‌خواهی نیازمند تعیین جهات تعیین شده قانونی بوده و با وصف عدم ذکر جهات تعیین شده قانونی، مجوزی برای رسیدگی به دادخواست تقدیمی تجدیدنظرخواه یا فرجام‌خواه وجود ندارد، لذا قرار رد تجدیدنظرخواهی یا فرجام‌خواهی صادر می‌شود.


همچنین عدم ذکر جهات تجدیدنظر یا فرجام، از موارد نقص (کمبود) دادخواست تجدیدنظر یا فرجام موضوع مواد ۳۴۵ و ۳۸۳ قانون آیین دادرسی مدنی نیست تا مرجع رسیدگی کننده، تکلیف به ارسال اخطار رفع نقص داشته باشد.


مواد قانونی جهات تجدیدنظر یا فرجام در امور حقوقی و کیفری


* برای تجدیدنظر‌خواهی در امور حقوقی باید به یکی از جهات ذکر شده در ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی استناد کرد.


* برای فرجام‌خواهی نیز جهات ذکر شده در ماده ۳۷۱ قانون آیین دادرسی مدنی را مورد نظر قرار داد.


* در امور کیفری نیز جهات تجدیدنظرخواهی در ماده ۴۳۴ قانون آیین دادرسی کیفری ذکر شده و به جهات فرجام‌خواهی نیز در ماده ۴۶۴ این قانون اشاره شده است.


 

دعوای استرداد (پس گرفتن) جهیزیه

دعوای استرداد (پس گرفتن) جهیزیه


بر اساس ماده ۶۳ قانون اجرای احکام مدنی، از اموال منقول (اموال قابل جابجایی مانند ماشین) که در محل زندگی مشترک زوجین (زن و شوهر) وجود دارد آنچه که معمولاً مورد استفاده زن قرار می‌گیرد، متعلق به زن است و آنچه مورد استفاده مرد قرار می‌گیرد به مرد تعلق دارد و بقیه با توجه به مقررات این قانون مشترک محسوب می‌شود، مگر اینکه خلافش اثبات گردد.


برای دعوای استرداد و پس گرفتن جهزیه قبل از هر چیزی زن باید ثابت کند که جهیزیه را برده و به منزل شوهر خود تحویل داده است. همچنین وسایل باقی است و باید از طریق ادله اثبات دعوا حق آن ثابت شود.


در هر صورت اگر زن بخواهد در جهیزیه خود دخل و تصرف کند و شوهر مانع این کار شود زن می‌تواند درخواست اظهارنامه دهد و به همسر خود اعلام کند. در صورتی که شوهر از خارج کردن جهیزیه جلوگیری نماید زن می‌تواند به دادگاه  مراجعه نماید.


بر اساس رویه قضایی، جهیزیه جزء دارایی زن محسوب می‌گردد و زن به طور رایگان به مرد اجازه استفاده از آن را داده است.


تا زمانی که عین جهیزیه وجود داشته باشد، زوجه (زن) می‌تواند درخواست گرفتن عین آن را نماید. و در صورت تلف شدن و از بین رفتن آن قیمت آن را مطالبه و درخواست کند. در صورتی که زوج (مرد) محکوم شود در مرحله تجدیدنظر یا هنگام اجرای حکم، بر اساس ماده ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی و ماده ۳۹ قانون اجرای احکام مدنی باید قیمت وسایل موجود در جهیزیه را پرداخت نماید.


نحوه اثبات بردن جهیزیه به خانه‌ی شوهر در صورت نداشتن لیست سیاهه جهیزیه


اگر زن لیست سیاهه جهیزیه را نداشته باشد می‌تواند از طریق فاکتور اجناس خریداری شده و شهادت شهود بردن جهیزیه را به خانه‌ی شوهر اثبات نماید. 


 


 


منظور از قیمت جهیزیه چیست؟


منظور از قیمت جهیزیه، قیمتی که در زمان عقد توافق کرده‌اند نیست، بلکه قیمت زمان تلف و از بین رفتن اموال که زوج (مرد) مسئول آن است و باید آن را پرداخت کند.


چون استفاده از جهیزیه باعث کاهش قیمت آن می‌شود زوجه نمی‌تواند نسبت به این کاهش و استهلاک (فرسودگی) چیزی مطالبه و درخواست نماید. مگر اینکه زوج در فرسودگی و تلف جهیزیه بعد از طلاق و جدایی مقصر باشد.