عیب یابی تلوزیون سونی

عیب یابی تلوزیون سونی


از مهم ترین و رایج ترین لوازم سرگرمی در بین مردم تلوزیون می باشد. که می توانیم با دیدن سریال و فیلم ها، تماشای برنامه های مختلف و شنیدن موسیقی اوقات فراغت خود را بگذرانیم. پس وجود هر گونه ایراد یا خرابی در تلوزیون ها امری بسیار کلافه کننده برای آنان ها می باشد، علی الخصوص در این شرایط  جامعه و وجود این بیماری، پس باید سریعا به عیب یابی تلوزیون سونی اقدام کنید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که عب یابی تلویزیون سونی کاری نیست که هر کسی بتواند به راحتی  آن را انجام دهد و باید از طریق متخصصانی که در نمایندگی ها مشغول به کار هستند به  تعمیرات تلوزیون خود اقدام کنند. در این مطلب با ما همراه شوید تا مطالب مرتبط با تلویزیون و عیب یابی آن را و همچنین راه های حل مشکلات تلوزیون را برای شما آموزش دهیم.


این مطلب را هم بخوانید:

نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن

 

عیب یابی مربوط به بخش تصویر تلویزیون سونی


 

خرابی و مشکلاتی که مربوط به بخش تصویر تلوزیون سونی می باشد شامل گزینه های زیر می باشد،

تصویر تلوزیون تاریک باشد.

رنگ های تصاویر تلوزیون کمرنگ می باشد

دلایل قاطی شدن رنگ های صفحه نمایش

 

در بخش عیب یابی تلوزیون سونی برای قاطی شدن رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی پنل تلویزیون: خراب بودن پنل تلوزیون از اصلی ترین دلایلی می باشد که منجر به قاطی شدن رنگ های صفحه می شود.

خرابی بک لایت تلویزیون: از دیگر مواردی که باعث قاطی شدن رنگ های تلویزیون می شود خراب بودن بک لایت می باشد.

سوختن پیکسل ها: خرابی یا سوختن پیکسل های تلویزیون از جمله مواردی است که منجر به قاطی شدن رنگ های صفحه می شود.

  • رنگ های اشتباهی و نادرست
  • وجود خطوط افقی و عمودی در تصویر
  • وجود مشکلات برای پخش تصویر
  • پخش نقاط سیاه در صفحه نمایش
  • هاله سفید یا نقاط نورانی در تلویزیون
  • تصویر کامل نشان پخش نمی شود
  • صدا پخش می شود اما تصویر نداشته باشد


وجود خطوط افقی و عمودی در تصویر


 

از مشکلات رایج در بخش تصویر در عیب یابی تلویزیون سونی  وجود خطوط مختلف بر روی صفحه نمایش می باشد. این مشکلات گاهی به دلیل ضربه زدگی به پنل تلویزیون و یا گاهی هم به دلیل، ایجاد مشکلات و یا خللی در کابل ها و یا اتصال آن ها می باشد.

وجود مشکلات برای پخش تصویر

 

خرابی تلوزیون در این بخش موقتی می باشد و نیازی به عیب یابی تلویزیون سونی توسط متخصصان نمی باشد و با زدن ضربه های آرام به پنل تلویزیون می تووانید متوجه شوید که پنل شما به تعویض احتیاج دارد یا خیر؟


پخش نقاط سیاه در صفحه نمایش

 

پیکسل تلوزیون زمانی می سوزد که ترانزستور نتواند برق لازمه را تامیین کند و این باعث می شود تا پیکسل ها سیاه بماند و رایج ترین دلیل سوختگی پیکسل ایجاد خطا در بخش مونتاز می باشد. یکی دیگر از دلایل سوختگی پیکسل های تلویزیون می تواند عمر بالای تلویزیون، و یا ایجاد ضربه در تلویزیون می باشد. در بعضی موارد ممکن است اثر این پیکسل ها که همان نقاط مشکی رنگ می باشد از بین برود در بعضی موارد هم دیده شده برای همیشه این نقاط سیاه رنگ روی صفحه نمایش تلویزیون شما باقی بماند. این نکته را در نظر بگیرید پیکسل ها وسیله ای قابل تعمیر یا تعویض نیستند و برای حل مشکل آن ها باید به طور کلی پنل تلویزیون تعویض شود.

هاله سفید یا نقاط نورانی در تلویزیون

 

هنگامی که در عیب یابی تلویزیون سونی با این مشکل مواجه شدید، بداند که مشکلی در بک لایت تلویزیون شما ایجاد شده است. در این مشکل نقاط سفید در صفحه نمایش زیاد دیده می شود که از زیاد روشن ماندن تلویزیون نشات می گیرد.

تصویر کامل پخش نمی شود

 

در بعضی از موارد تصویر کامل پخش نمی شود و یا گاهی اوقات کشیده تر از حد معمول نشان داده می شود که این از تنظیم نبودن اندازه تصویر می باشد که برای تنظیم آن باید به بخش تنظیمات تصویر بروید. این تنظیمات را هم از بخش مانیتور و هم از بخش رسیور چک کنید.

تعمیر تلویزیون منطقه 19

تعمیر تلویزیون در اقدسیه

تعمیر تلویزیون در نیاوران

تعمیر تلویزیون ونک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.